طبس- سرپرستی یزدفردا: دکتر"محمدعلی امراللهی" در حاشیه بازدید از مرکز رشد فناوری طبس، هدف خود از سفر به این شهرستان را حضور درجلسه پذیرش شرکت های صاحب طرح درمرکز رشد طبس اعلام کرد و گفت: ضمن اینکه ازشرکتهای مستقر در مرکزرشد فناوری طبس بازدید شد، سه شرکت هم که شرایط پذیرش در قسمت پیش رشد مرکز را داشتند، پذیرش شدند و سه شرکت پیش رشد هم وارد فاز رشد گردیدند.

وی اظهار داشت: با تسهیلاتی که در اختیار پارک علم و فناوری یزد قرار دارد، کمک خواهیم کرد تا شرکتهای صاحب طرح و ایده بتوانند با تسهیلاتی که از طریق مراکز رشد، برایشان ایجاد می شود ایده ها را به فن و تولید تبدیل کرده وسپس تجاری سازی درآن صورت گیرد.
امراللهی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی برای ارائه تسهیلات به مراکز رشد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به هر تعدادی که در شهرستان شرایط فضای فیزیکی ایجاد شود، پارک علم و فناوری از نظر پذیرش وارائه تسهیلات به مراکز رشد محدودیتی نخواهد داشت و در این راستا مراکز رشد شهرستانهایی که از قدرت بیشتری برخوردار هستند و پله های موفقیت را پیموده باشند در اولویت قرار دارند.
این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که با همکاری فرمانداری شهرستان و کارکنان مرکز رشد طبس و پذیرش شرکتهایی که دراین مرکز انجام می شود، بتوان دراسرع وقت مجوز قطعی برای مرکز رشد فناوری شهرستان طبس اخذ و ابلاغ نمود.
وی مرکز رشد فناوری طبس را مرکزی فعال خواند و گفت: شرکتهایی که در این مرکز فعال هستند، فناور هستند وحرفی برای گفتن دارند و این نخبگان وفرهیخته گان خواهند توانست گام موثری در جهت فن آوری برتر بردارند.

دکتر امراللهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نسل جوان و فرهیخته انقلاب گفت: جوانان ایرانی اعتماد به نفس، توانایی و پتانسیل دارند و در واقع نسل جوان ما می تواند درجهت تولید فن، مخصوصأ درانرژی هسته ای، انرژی های نو و هوافضا ادعای برتری کند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد با تسلیت شهادت "مصطفی احمدی روشن" دانشمند هسته ای کشور گفت: آنچه درحال حاضر استکبار جهانی در مورد جوانان ایرانی فکر می کند، مربوط به پنجاه سال قبل است و بدون شک جوانان دانش پژوه ايران اسلامي همانند گذشته با تلاشي مضاعف و جهادگونه به پيشرفت و رشد علمي کشور سرعت بخشيده و بازهم موجبات سرافرازي ميهن عزيزمان را فراهم خواهند آورد.
وی در خصوص تبدیل وضعیت خدمتی کارکنان مرکز رشد فناوری طبس از شرکتی به پیمانی گفت: با توجه به اینکه دولت در نظر دارد، تمام نیروهای بخش دولتی را از حالت شرکتی خارج و به بخش پیمانی وارد کند، در حال حاضر با برنامه ریزی وتدوین آئین نامه در پارک علم و فناوری، پیگیریم که با تصویب وزارت علوم این مهم اجرایی شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا